featured karalamalar

Tüketim Toplumunun Köleleri

16:25:00Forcalife


Ne almalısın? Alacağın şey ihtiyacın mı yoksa gösteriş mi?
İnsanlık olarak öyle bir noktaya geldik ki dur diyemiyoruz.
İhtiyaçlarımızdan çok insanlara hava atmak için tüketiyoruz.
Cebimdeki son model telefona kullanmayacağım işime yaramayan bir sürü özelliği için boş yere o kadar çok para veriyoruz. Yeni bir telefon çıktığında ilk ben almak istiyorum daha bir önce kullandığım telefonun taksiti bitmemişken yada ne bileyim iç çamaşırımın etiketinde yazan marka için neden bu kadar çok ödüyorum ki ?

Artık insanlar kitap almıyor. Üretmiyoruz tüketiyoruz.
Neden izlemeyeceğim yüzlerce kanalı olan televizyon alıyoruz. Her açtığımız kanalda neden sürekli boktan yarışma programları anlamsız kalitesiz diziler var.
Götü açık bir kadının sunduğu boktan bir izdivaç programı, bilgilendiren ve bilinçlendiren bir belgesel programından daha çok reyting alıyor. Kocaman bir kalça neden bu kadar çok reyting alıyor...
Ben kalça izleyerek gününü geçiren değil düşünerek bir şeyler üretmek için gününü geçiren bir insan istiyorum. sürekli boktan işimize yaramayacak boş bilgilerle dolduruyoruz beynimizi. TV'de hiç gidemeyeceğimiz Dubai adalarını hiç kalmayacağımız lüks otelleri gösteriyorlar. ancak neden o otellerde asgari ücretle hatta asgari ücretin altında çalışan işçileri göstermiyorlar? biz o sahillerde neden şişe toplayan yaşlı bir teyzeyi göremiyoruz? neden hep koca götlü bikinili kadınlar ?

"İyi bir kalçanın iyi bir beyinden daha fazla prim yaptığı bir ülkede hiçbir şey gelişmez."
-Tupac Amaru Shakur




Benzer Yazılar

0 yorum

Radyo // Bazen yayındayız

Blog Sözlük!!!

blog sözlük

İletİşİm Formu